czwartek, 2 lutego 2012

116. Rękawice kuchenne - tutorial

Koleżanka poprosiła mnie wczoraj o zrobienie tutoriala przy najbliższym szyciu spodni. Przypomniało mi się, że kiedyś, dawno temu robiłam dla niej tutorial z szycia rękawic kuchennych. Znalazłam dzisiaj te zdjęcia w starym albumie na picassie, z myślą, że może jeszcze komuś się przydadzą.
1. Co nam będzie potrzebne:
- papier do zrobienia formy,
- ocieplina,
- materiał zewnętrzny (u mnie jest to bawełna)
- coś do środka rękawicy - u mnie bawełniana surówka (surówkę przed szyciem należy zdekatyzować, żeby po praniu gotowej rękawicy nie było niespodzianek - lubi się kurczyć)
- lamówka
2. Na papierze obrysowujemy kontur dłoni z zapasem



3. Wycinamy z obu materiałów oraz ociepliny



4. Kładziemy warstwami: spód, ocieplina, wierzch, spinamy szpilkami lub fastrygujemy i pikujemy.




Linie pikowania można sobie narysować spieralnym mazakiem albo korzystać z udogodnień w jakie wyposażona jest maszyna



5. Po przepikowaniu zszywamy rękawice. Jeśli chcemy, przed zeszyciem na wierzchniej stronie możemy naszyć jakieś ozdobniki. Po zszyciu wywracamy rękawice na prawą stronę.
6. Wykańczamy brzeg lamówką. Lamówkę przyszywamy najpierw z prawej, czyli wierzchniej strony rękawicy



potem przekręcamy i od lewej strony podszywamy ręcznie, albo stębnujemy po prawej stronie tak, aby ścieg złapał lamówkę od spodu. Jeszcze został nam do zrobienia wieszaczek



I rękawice gotowe :)


13 komentarzy:

  1. swietny i prosty opis tego jak nalezy zrobic rekawice. z tym ze ja bym najpierw przygotowala wieszaczek, lamowke przyszyla od lewej strony, a potem podłozyla wieszaczek na prawej stronie, ulozyla lamowke i przeszyla po wierzchniej stronie na maszynie. nie chcialby mi sie scibolic recznie, bo jestem leniem :)

    skrzacik

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny kursik, na pewno skorzystam! Dziękuję i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skrzaciku mnie też się nie chce szyć ręcznie. Lamówka jest podszyta maszynowo. Ale jak szyję po prawej stronie to widzę czy jest równo ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielkie dzięki za kursik,muszę sobie uszyć takie rękawice.Łapię gary przez ścierkę -wstyd!.A przecież nie jest to takie skomplikowane jak widać.Pozdrawiam cieplutko .

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kursik. Tylko, proszę naucz mnie prosto szyć na maszynie;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. swietny kursik...nic trudnego a jakie piekne rekawice mozna uszyc...dziekuje i pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
  7. Super kursik! Tylko szkoda, że ja taka nie szyciowa jestem :P

    OdpowiedzUsuń
  8. dendrobium, aby szyc prosto trzeba wziac kartke papieru, narysowac na niej kilka prostych linii, wsadzic pod stopke maszyny (bez nici) i sprobowac prowadzic igle po tych liniach. Potem mozna zrobic sobie linie zalamane pod katem prostym, i innymi katami, i znow szyc bez nici, a na koniec narysowac sobie linie falowane i na nich trenowac.
    to proste cwiczenia od ktorych zaczyna sie nauke szycia. powodzenia

    skrzacik

    OdpowiedzUsuń
  9. dorfi, dlatego wlasnie zaczelabym od przyszycia lamowki od lewej strony, potem porzadnie ja upiac szpilkami na prawej stronie i gotowe do szycia.
    tyle, ze moja metoda jest typowym konfekcjonowaniem stosowanym w fabrykach odziezowych, a twoje podszywanie wynika z szycia na miare stosowanego przez rzemieslnikow i krawcow haute couture :)

    skrzacik

    OdpowiedzUsuń
  10. zdolniacha z Ciebie ,a ja nawet kawałka nie mogę zszyć na maszynie (tak między nami to mamy na siebie alergię :-)))

    OdpowiedzUsuń